Cel! Pozycja numer jeden
Każdy szczyt można zdobyć. Dróg do osiągnięcia celu jest wiele. Jak na każdą górę prowadzi kilka tras tak, jednym ze sposobów osiągnięcia topowych pozycji na liście wyszukiwania jest pozycjonowanie. I sposób wcale nie musi być skomplikowany. Choć w tym wypadku jest dość czasochłonny.
I. Co na początek?
Na wstępie trzeba zbadać pozycję wyjściową, jeśli jest to strona już działająca. Te informacje będą później kluczowe w ocenie postępów działań umacniających pozycję serwisu.
W związku z tym trzeba stworzyć i zweryfikować listę słów kluczowych. Następnie dla każdej zatwierdzonej pozycji należy przeprowadzić badanie wyszukiwania. Najlepiej wykonać test na przeglądarce w trybie incognito. Raport z badania zapisuje się w pliku tekstowym ze zrzutami ekranu. Na przyszłość będzie się do czego odnieść.
II. Co dalej?
Kolejnym koniecznym posunięciem będzie audyt. Solidnie wykonany pokaże wszystkie niedociągnięcia.
Poniżej zestaw prac do wykonania.
1. Na pierwszy ogień kod źródłowy.
a. Chociaż to plik tekstowy, to jednak zajmuje miejsce na serwerze, a przy rozbudowanych serwisach ma swoją wagę. Należy zadbać, żeby znajdowały się tam elementy wyłącznie niezbędne. Wszelkie powielone tagi i niepotrzebnie rozbudowane komentarze należy usunąć. Przyspieszy to znacznie ładowanie plików.
b. Podstawą jest semantyka kodu. Szablon strony powinien być napisany w HTML-u. CSS i pliki skryptowe powinny się znaleźć w innych dokumentach. Łączność z nimi powinna być zapewniona poprzez sekcję head i odnośniki. Komunikacja z tym rodzajami plików jest niezbędna. CSS odpowiada na prezentację wszystkich opisanych w HTML-u elementów. Język skryptowy (JavaScript lub PHP) odpowiada za interakcję serwisu.
c. Linkowanie wewnętrzne zapewnia sprawną komunikację wewnątrz portalu. Wadliwie skonstruowane połączenia będą wprowadzać w błąd użytkowników. Poza tym nie powinny istnieć strony puste, a wszelkie błędy muszą być wytropione i zlikwidowane.
2. zawartość witryny.
Content, czyli, teksty i grafika to elementy, które w znaczny sposób ułatwiają odbieranie przekazu. Trzeba postarać się, żeby nie ważyły zbyt dużo, gdyż będą spowalniać pracę. Stanowią też cel poszukiwań internautów. Dzięki unikalnym i wartościowym tekstom odwiedziny użytkowników będą owocne i częste.
III. Na koniec
Działania pod nazwą optymalizacja i pozycjonowanie niestety nie mają końca. Zawsze trzeba coś poprawiać i walczyć o kolejne wartościowe linki. Tylko w ten sposób można nie dać się wyprzedzić konkurencji.
Mi cały proces wspinania się na najwyższe pozycje w wyszukiwarce zajął kilka miesięcy, ale było warto, bo ruch organiczny jest znakomity.